«توم ریدر» و جذابیت های آن برای طرفداران «آنچارتد»

بروزترین وبلاگ بازی های رایانه ای

News Game 2013

«توم ریدر» و جذابیت های آن برای طرفداران «آنچارتد»

  

«جانی کولن» می گوید مقایسه ی بین آنچارتد و توم ریدر نباید شما را از بازی آینده ی کریستال داینامیکس غافل کند.شباهت هایی وجود دارد،اما لارای جدید شخصیت مستقلی دارد.

هفته ی آینده کریستال داینامیکس،پدیدآورنده ی شخصیت لارا کرافت از سال ۲۰۰۶ تاکنون،بازی مورد انتظار همگان یعنی توم ریدر را منتشر خواهد کرد.از همان زمانی که دو سال پیش اولین گیم پلی بازی در e3 به نمایش در آمد این بازی را با آنچارتد مقایسه کرده اند.شباهت ها قبلا مورد بحث قرار گرفته اند.وقتی «آنچارتد: سرنوشت دریک» در سال ۲۰۰۷ منتشر شد،این بازی را با نسخه های قدیمی ماجرایی لارا مقایسه کردند.
کاملا واضح است که توم ریدر جدید از کار ناتی داگ و ناتان دریک الهام گرفته شده است،اما این ضعف و مانعی برای کار آنها نیست.اکنون همه چیز به نفع کریستال داینامیکس است.
برای مثال، مبارزه های توم ریدر برداشتی کلیدی از آنچارتد است.مبارزه ها ممکن است بی منطق،نزدیک و شخصی شوند (با وجود این که برای کشتن یک دشمن به جای یک یا دو گلوله ی شات گان باید از ۳ یا ۴ گلوله استفاده کنید.)در حالی که مخفیانه کشتن انتخاب کاملا راضی کننده ای است.جنبه ی مخفیانه ی توم ریدر چیزیست که من انتظار دارم از آنچه در آنچارتد دیدیم بهتر باشد.در بازی،جنگلی در میان راهِ یکی از مراحل وجود دارد که هنگام عبور از آن شما باید چندین دشمن را از پا در بیاورید.وقتی از پشت به شکل مخفیانه آن ها را می کشید یا با تیرو کمان از راه دور اقدام به کشتن می کنید ، بسیار جذاب است.
آنچارتد صحنه های پس از مرگ بسیار ساده و بی جزییاتی دارد،اما کافی است شما در یکی از مراحل سخت توم ریدر اشتباهی بکنید تا شاهد مرگ وحشت ناک و خون آلود و رقت انگیز لارا باشید.(دوست دارید سر لارا را،در حالی که شاخه ای از یک درخت،آن را طی یک سقوط با پراگلایدر سوراخ کرده ببینید؟فکر نکنم!)
گشت و گذار در طبیعت و محیط اطراف نیز تا حدودی از آنچارتد الگو برداری شده،مانند ستون های رنگی هایلایت شده که مسیر درست برای بالا رفتن از ارتفاع ها را نشان می دهند.اما توم ریدر طراحی مفهومی و متفاوتی دارد که راه های زیادی برای رفتن از نقطه ی A به B در آن تعریف شده، برعکس آنچارتد که فقط باید یک مسیر را طی میکردید.
چیز دیگری که توم ریدر و آنچارتد در آن مشترک هستند،صحنه های اکشن عظیم است.کریستال داینامیکس انبوهی از این صحنه ها را در بازی جای داده، از اولین قسمت تا آخرین مرحله ی بازی.

نقشه‌ی جدید

من بازی های اصلی توم ریدر روی پلی استیشن۱ را تجربه نکرده ام و حتی بازی کردن “Underworld” نیز نتوانست مرا کاملا با این سری آشنا کند.اما مطمئن باشید در این بازی تجربه های بسیار خوبی در انتظار طرفداران و بازی کنندگان بازی های قبلی این سری است.شما همچنان می توانید به دلخواه در مقبره ها به جست و جو بپردازید و هنوز هم پازل هایی در مراحل اصلی و فرعی بازی وجود دارد(من فقط به یکی دو مورد از آن ها اشاره کردم چرا که می خواهم داستان مخفی بماند).

با نو کردن این سری،کریستال داینامیکس توم ریدر را برای طرفداران آنچارتد مناسب کرده است.من آنچارتد و ناتی داگ را بسیار دوست دارم و داستان اصلی توم ریدر می تواند جای «دریک» را برای من پر کند.
اما در حالی که مقایسه کردن این دو کار آسانی است،باید گفت که آنچارتد درباره ی یک گنج عظیم بود.اما توم ریدر(که باید توسط ریحانا پراچت نوشته شده باشد) درباره ی ساختن یک شخصیت از هیچ تا نهایت قدرت و شهامت در شرایط مختلف است.کریستال داینامیکس در بازگرداندن یکی از بهترین بازی های خود به ریشه هایش بسیار موفق بوده است.
فاز بعدی سری توم ریدر پایه و اساس جدیدی برای ساخته های آینده ی کریستال داینامیکس خواهد بود و بعید است کریستال داینامیکس در بخش داستان هم از ناتی داگ الهام بگیرد.
توم ریدر در تاریخ ۵ مارس برای پلی استیشن۳ و ایکس باکس۳۶۰ و پی سی منتشر خواهد شد.v


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:«توم ریدر» و جذابیت های آن برای طرفداران «آنچارتد»,

] [ 11:1 ] [ ]

[ ]